Simon Kelder vanaf 18.00 uur op Radio Rijnmond

Stel je vraag via 010-4364436

Simon Kelder vanaf 18.00 uur op Radio Rijnmond 21-12-2009 - Simon Kelder is maandag te gast in het Radio Programma Rijnmond Nu Voetbal. Daarin kunt u vragen stellen aan de algemeen directeur van Excelsior. Het programma begint om 18.00 uur en duurt één uur.

U kunt bellen met 010-4364436 om uw vraag door te geven en vervolgens teruggebeld te worden in de uitzending.

Reacties

 

Meneer Westerbeeke Wat een lolbroek
stille, 21 december 2009, 18:42

Spelen in De Kuip? Een gecombineerde seizoenkaart? De samenwerking is gewoon sprookjesachtig mensen! Geniet er toch van! Het is toch gewoon het pure Excelsior-gevoel wat er leeft momenteel??
Kevin 1, 21 december 2009, 18:58

De echte Excelsior supporter wordt met uitsterving bedreigd
stille, 21 december 2009, 19:32

iemand een update
lees het nu pas
richard, 21 december 2009, 19:33

Hij zal wel gedacht hebben prachtige tijd heel Nederland is nog bezig om op één of andere survival manier thuis te komen van z'n werk. Weinig kritische vragen voor Simon schat ik dus zo in. Jammer dat ik het gemist heb. Die uitzendingen zijn zeker op internet ook niet terug te luisteren?

@Kevin 1: Spelen in De Kuip? Een gecombineerde seizoenkaart? is dat gezegd in die uitzending?

@Stille we zijn binnenkort een rode lijst soort als we dat al niet zijn. Met dank aan ome simon en al z'n vriendjes.
KC-Excelsior, 21 december 2009, 20:27

@KC en Richard: Dat waren de vragen die werden gesteld door de luisteraars. Het is het nieuwe type supporter van Excelsior zeg maar.
Bij aanvang van het programma werd de discussie gestart over de toeschouwersaantallen en hoe dit valt te verbeteren. De bellers die hier vervolgens op in gingen waren allen mensen met een bepaalde liefde voor Feyenoord (wat die mensen natuurlijk helemaal zelf moeten weten, voordat ik weer verkeerd begrepen word).
1. Geopperd werd de thuiswedstrijden te spelen in De Kuip. Kelder vond dit geen optie gezien de kosten. Excelsior zou bovendien verzuipen in zo'n groot stadion oordeelde hij. Hier had Kelder kunnen scoren door te zeggen dat Excelsior hoort op Woudestein. Deed hij dus niet.
2. Geopperd werd de seizoenkaarten te combineren. Feyenoorders zouden met een bepaalde korting naar Excelsior kunnen gaan kijken. Kelder stond hier niet onwelwillend tegenover. Vertelde zelfs dat dit al eerder was besproken met Feyenoord, maar dat Feyenoord hier geen heil in zag. Volgens Kelder zou hij dit echter nu alsnog bespreekbaar willen maken bij Feyenoord.
3. De verslaggever gaf aan dat hij het gevoel had dat de bezoekersaantallen waren teruggelopen in vergelijking met vorig seizoen. Volgens Kelder was dit onzin. Het verschil in recette met vorig seizoen (t/m december 2008) was volgens Kelder slechts 2000 euro... YEAH RIGHT!
4. Kelder benadrukte nog eens dat elke speler die bij Excelsior speelt te maken heeft met de samenwerking. Dus ook een Koolwijk bijvoorbeeld, waar de verslaggever naar vroeg.
5. Een luisteraar uit Capelle, tevens Feyenoord-seizoenkaarthouder die de overgang in prijs voor scc bij Excelsior van 16 (kinderprijs) naar 17 jaar te hoog vond en dus geen kaart had dit jaar, opperde terecht dat hij jongens als Van Dieren en Graafland mist bij dit Excelsior. Kelder reageerde door te zeggen dat deze spelers zelf weg wilden, en haalde vervolgens naar Van Dieren uit door te roepen dat hij nu nog geen club had gevonden. De verslaggever pareerde door te stellen dat Van Dieren na de winter weg mag spelen voor NAC, waarop Kelder antwoordde: 'Die kans acht ik toch bijzonder klein'. Ik weet niet hoe die het exact bedoelde, maar het kwam zeer vervelend over in ieder geval. Iemand die zeven jaren lang de benen uit z'n reet loopt voor Excelsior en de club tot in de ziel verdedigt in de media (nog steeds!), verdient veel meer respect! Van Dieren is een cultheld.
6. Kelder benadrukte nog eens dat de samenwerking echt nog in ieder geval 10 jaar gaat duren.
En zo ging het ongeveer vanavond. Ook een aantal zaken aangaande zijn functie als voorzitter van de CED kwamen aan bod.
Kevin 1, 21 december 2009, 20:53

Wat heeft hij trouwens opmerkelijk vaak het door hem zo verafschuwde Rijnmond nodig. Het moet pijnlijk als de meeste Excelsior supporters inmiddels wel door die jip en janneke taal van hem heen prikken, en je noodgedwongen hulp moet zoeken bij tv sparta.
KC-Excelsior, 21 december 2009, 20:53

@Kevin1 super bedankt voor je uitgebreide verslag. Als ik dit allemaal zo lees ben ik blij dat ik het niet heb kunnen horen. Punt 3 vind ik echt te belachelijk voor woorden heel Nederland constateert het, Rijnmond stipt terecht het omhoogdrijven van die bezoekersaantallen aan. Maar volgens Kelder is het allemaal niet zo, zijn wij domme zielen die niet weten waar ze over praten. Dat hij dat zegt over van Dieren is schokkend, maar aan de eene kant verbaasd me het niks. Dit is de zelfde laagdunkende toontje wat hij gebruikt tegen supporters. Kritisch... ik ben klaar met die supporters en nog wat van die uitspraken. Ik ga er de komende dagen eens rustig over nadenken hoe lang ik dit allemaal nog trek. Als ik dan na Top Oss Kelder weer vrolijk in de kantine zie staan dan denk ik, als er iets te vieren is staat meneer vooraan als het lastig word verlaat meneer het boeltje via de achterdeur. Ik vraag me eigenlijk ook steeds meer af waarom Gudde destijds die uitspraken niet mocht doen. Er was namelijk niets gelogen aan.
KC-Excelsior, 21 december 2009, 21:06

Voordat mensen over deze zin: Ik ga er de komende dagen eens rustig over nadenken hoe lang ik dit allemaal nog trek. Opmerkingen gaan maken ik wil hier alleen mee aangeven, of je ergert je dagelijks kapot of je laat het allemaal komen zoals het is. De vraag is of dat laatste een gezond clubgevoel is.
KC-Excelsior, 21 december 2009, 21:08

Het gewoon maar laten komen (en eigenlijk vooral lekker laten gaan) is een behoorlijk ontspannen manier KC, maar het blijft jammer dat het zover heeft moeten komen. Dit soort berichten maken mij in ieder geval niet aan het twijfelen om weer eens te gaan.
Rien, 22 december 2009, 08:36

@Rien kan ik helemaal begrijpen
KC-Excelsior, 22 december 2009, 08:41

Kevin1

thx
Elke keer als ik dit soort dingen hoor dan valt me mond weer open van verbazing.
Nergens lees je de intentie om Excelsior te behouden als zelfstandige organisatie. Je hoort alleen maar teksten waar je haren van overeind gaan staan, en vervolgens vind men het dan ook nog vreemd dat je je bezorgd maakt over je clubs identiteit en vraagtekens stelt bij het gevoerde beleid.
Elke keer zetten supporters deur op een kier en wordt hij weer hard dicht gesmeten door je eigen bestuur.

Opmerking dat Koolwijk onder de samenwerking valt snap ik niet.
Je bent toch aparte clubs? Je hebt je eigen contract met die spelers toch?
Verhaal van Dieren is schrijnend.

KC
Ik blijf denken dat ons bestuur (we zijn toch in Kerstgedachte) God op zijn blote knieën dankt dat wij Excelsior supporters zijn en niet van een fanatieke volksclub zoals bijv onze grote broer.
richard, 22 december 2009, 08:42

Ik zal de prettige eensgezinde kerstsfeer op deze keer maar niet verstoren.
Prettige Kerstdagen en gelukkig nieuwjaar allemaal.
ton-ton, 22 december 2009, 12:55

eind vorige week was het Haarlem nu weer Zwolle - wie volgt ?

Er is bijna geen club te vinden in de Jupiler League die niet met financiële problemen kampt. Vandaag voegt FC Zwolle zich in het lange rijtje armlastige clubs.
Als er niets gebeurt, dan heeft Zwolle straks wel een prachtig nieuw stadion, maar geen profvoetbalclub. Zo luiden de harde woorden van FC Zwolle-voorzitter Adriaan Visser.

Zwolle is driftig op zoek naar 2 miljoen euro. Dat geld moet onder meer binnenkomen door een obligatielening bij sponsoren. Daarnaast wil Zwolle een half miljoen bij de bank lenen. Een bedrag waarvoor de gemeente garant moet staan.

Momenteel staat FC Zwolle 6 ton rood, weet De Stentor. Op een begroting van 3,8 miljoen komt de club 8 ton tekort. Een zware kostenpost vormt de onalngs ontslagen trainer Jan Everse. De voetballers in de hoofdstad van Overijssel verdienen een modaal salaris.
ton-ton, 22 december 2009, 13:03

slecht beleid Ton daar in Zwolle
richard, 22 december 2009, 13:13

Jij ook fijne dagen ton-ton.
Kevin 1, 22 december 2009, 13:17

daar maken ze zich druk om 2 miljoen...dat is voor hun bijna weg...
bij feyenoord tientallen miljoenen...en daar proberen ze het onder de tafel te stoppen...

bah
Wilfred, 22 december 2009, 17:24

Het zou me niets verbazen als 2 "Excelsior" over 2 jaar als thuistenue een Feyenoordshirt heeft.
Met deze seizoenskaartregeling houdt het toch voor iedereen op??
Lekker kansloos weer.

Allemaal een goede kerst en een gezonde jaarwisseling!

Gr
Keje, 22 december 2009, 19:44

met zo'n regeling weet je zeker dat er 2 woorden heel veel te horen zullen zijn op Woudestein..... iets met K en iets met J...
eelco, 22 december 2009, 23:42

Wat heeft dat nu voor nut Wilfred, om te pas en te onpas alles te vergelijken met Feyenoord ?
Vergelijk de situatie van Zwolle met die van ons.
Wij hebben min. 50% minder bezoekers, een veel lagere begroting en toch veel betere sportieve resultaten.
Ra, ra - hoe zou dat nu komen ?
ton-ton, 23 december 2009, 00:35

Oei, jammer. Gaat die toch nog de eensgezinde kerstsfeer verstoren. Zonde.
Kevin 1, 23 december 2009, 08:08

geen idee Ton
Misschien paar goede spelers o.a.Koolwijk, Fernandez, v Peppen, Bandjar, Aangevuld met paar leuke spelers van Feyenoord die het goed doen?

Of ligt dat nu aan de samenwerking alleen?
Hoe deden we dat dan de afgelopen jaren toen we nog beter draaide, zonder veel Feyenoord aanwas?

Begrotingen op dit niveau zeggen me niets.
of je nou 2.5 of 4 miljoen hebt. zit nauwelijks kwaliteitverschil in.
Gaat om scouting en opleiden dan. En je zou kunnen zeggen dat we dat juist weer afstaan.

Glas is zowel half vol als half leeg.
het gevaar ontstaat alleen meer en meer dat je vrij leeg achterblijft of de inhoud niet meer te zuipen is zal ik maar zeggen.

Dit was wederom gewoon slechte pr en niet verstandig bezig zijn via de media.
weer een gemiste kans. (ben blij dat de spelers zoveel kansen niet missen, anders zou je degraderen)
richard, 23 december 2009, 08:43

Hey Ton je zegt tegen Wilfred dat hij niet moet vergelijken met Feyenoord met zelf vergelijk ook je alles

Over Zwolle, die hebben teminse eigen spelers onder contract met transfer rechten, dus dat zou heus geen probleem worden.
Ze hebben ook spelers vvan buiten de EU die een salaris verdienen van rond de 350 duizend?
burnie, 23 december 2009, 09:40

Heb jij echt geen idee Richard ? Ik geloof je niet daarvoor heb ik jouw voetbalkennis te hoog staan.
Bij elke andere club zouden de supporters zeggen ; we doen het stortief gezien goed, we staan 4e en hebben een periode titel dus we hebben een goed elftal met 2 internationals en een goede trainer.
Verder zouden ze zeggen ; we hebben een redelijk sluitende begroting, geen grote financieele problemen dus hebben we een voorzitter die toch wel een beetje begrijpt wat er nodig is om in deze financieel moeilijke jaren te overleven.

M.b.t. de dubbele seizoenkaart ; dit is een voortreffelijk idee om meer bezoekers naar ons stadion te krijgen.
Wat is jouw alternatief ? Supporters losweken van zuid en/of Sparta ? Ze van de bank afkrijgen waar ze TV (RLT of erediv. life) zitten te gluren ? Dat lukt dus niet.
Er zijn pakweg 150.000 mensen in de regio die wel eens een voetbalwedstrijd bezoeken. Uit dat vaatje moet je tappen.
Nee dus, dit is een goed plan, komt er weer wat meer geld binnen, kunnen we de door jou en mij zo gewilde jeugdopleiding financieren.
ton-ton, 23 december 2009, 10:01

''M.b.t. de dubbele seizoenkaart ; dit is een voortreffelijk idee om meer bezoekers naar ons stadion te krijgen.''

Ik kan wel weer een heel betoog gaan schrijven over wat ik van deze opmerking vind, maar af en toe is het ook wel eens goed om gewoon helemaal niets te zeggen...
Kevin 1, 23 december 2009, 10:11

Ik zeg niet Burnie dat hij niet mag vergelijken. De vergelijking tussen Zwolle en Feyenoord gaat op alle fronten mank.
Bezoekers aantallen, begroting alles is bij Zwolle 10 x lager.
Spelers met een salaris van 350.000 en dat geloof jij op een begroting van 3,8 milj.?
De voetballers in de hoofdstad van Overijssel verdienen een modaal salaris en dat is maar goed ook.
ton-ton, 23 december 2009, 10:23

Ton heeft zeker zelf een feyenoord seizoenskaart en komt graag goedkoper langs...
Wilfred, 23 december 2009, 10:24

Wat ik niet snap.
Er wordt nu ineens weer van alles gezegd en gedacht.
Wie heeft er ook daadwerkelijk naar die uitzending geluisterd?
Wat mij weer teleursteld,is dat er weer geen ene Excelsior supporter belt.
Kelder heeft vragen beantwoord van een Feyenoord supporter,iemand die voor alle 3 de Rotterdamse clubs is,ja en nog iemand.
Ik heb wel het hele gesprek gehoort.
Die interviewer van Rijnmond was trouwens goed.
Stelde goeie directe vragen aan Kelder.
En die Kelder goed en duidelijk beantwoorde.
(daarvoor is het weer jammer dat je hier weer dat zwarte onder toontje proeft.
en dat bepaalde woorden en zinnen zo worden verdraaid,zodat het weer makkelijk uit komt om negatief te kunnen zijn).
Alleen wat Kelder maar niet wil snappen en zien.
Excelsior was de laatste jaren juist groeiende.
En door die onverwachtste vergaande samenwerking,is dat in ene keer teniet gedaan.
En dan is hij nog teleur gesteld ook.
Dat we moeten samenwerken is jammer genoeg een feit,als je ziet hoe de ene na de andere club in de problemen komt en hoogst waarschijnlijk zullen gaan verdwijnen.
Maar bij ons was het te veel en te snel allemaal.
En dan heeft Kelder geen begrip voor de emoties van de supporters.
Het enigste wat ik kan hopen,is dat we ten aller tijden eigen contract spelers zullen hebben en dat we na Kelder een jonge ambiteuse directeur zullen krijgen.
ZO AMEN.
Arno.F, 23 december 2009, 10:32

Ton. een dubbele seizoenskaart vind ik niet handig. Wel de mogelijkheid om met korting een seizoenskaart aan te schaffen van Excelsior, voor mensen met al Feyenoord of Sparta seizoenskaart
Je moet mensen binnenhalen die ECHT voor EXCELSIOR komen. Anders ben je straks echt Feyenoord 2. Niks ten nadele van Feyenoord, maar ik ben fan van Excelsior. En dan verlies je meer en meer je eigen gezicht.

Zakelijk snap ik het voorstel wel,maar dan is de info vantevoren niet helder. rijmt dat niet met wat ik begrepen heb over doelstelling en reden om samen te werken : hierdoor zou Excelsior financieel er beter voor komen te staan en zou voortbestaan nu veilig zijn, en zou het meer sponsoren en mensen trekken en toch eigen gezicht houden.

blijkbaar toch niet zo simpel.

Verder hoorde we vroeger altijd:

Of er nu 1500 of 2500 mensen komen. daarvan kunnen we niet leven !!
heb ik jaren gehoord op Woudestein, en verder hebben we nu toch 10 jaar de eindjes aan elkaar geknoopt met deze deal? Ik bedoel. we zullen financieel toch wel goed zitten nu?

Dat bedoel ik met glas halfvol en half leeg. Mes snijdt aan twee kanten Ton. weet jij ook.
Je kunt niet jaren A uitleggen en nu B verkondingen als bestuur.
Zo ook over eigen gezicht en Excelsior blijft Excelsior. vervolgens kom je met deze passages op Rijnmond?
Dat rijmt niet voor de supporters Ton.
Ik ga er ook vanuit dat ons bestuur het beste voor heeft met de club, en men heus een reden heeft om helaas deze innige samenwerking aan te moeten zijn gaan (geld, etc). Echter moet je dan juist kritisch kijken of je niet te ver doorslaat in ene, en of je niet in die stap TEVEEL afstroopt.

Dit gebeurt dus WEL. Je verlies teveel gezicht, supporters haken af, en je sluit je levensader JEUGD af. Verder vallen spelers van Excelsior opeens ook onder Feyenoord samenwerking. eigen spelers met eigen contract zover wij weten. Dat is raar natuurlijk.

We doen het sportief prima. en ik bedoel dat ik heus wel begrijp waardoor het nu goed gaat, maar jij laat het overkomen alsof alleen samenwerking dat heeft bewerkstelligd?
Zal wisselwerking zijn. Maar hoe zat dit de afgelopen jaren, toen invloed Feyenoord zeer beperkt was, zelfs weg en we de beste jaren hadden uit laatste 20 jaar?

het is allemaal dubbel uitlegbaar.

en als zwart op wit een eigen A jeugd wordt behouden. Excelsior A1 en B1 en gewoon in eerste divisie NAAST gecombineerde teams. en Eigen contractspelers en niet dus zomaar naar Feyenoord kunnen (behalve uitgeleende spelers van Feyenoord uiteraard)mogen ze van mij die supporters zelfs 75% korting geven

maar geloof jij het?
richard, 23 december 2009, 10:44

@ Ton

Het minimale salaris dat voetballers van buiten de Europese Unie in Nederland moeten verdienen, is opnieuw gestegen. Clubs moeten nieuwkomers van twintig jaar en ouder tenminste 382 duizend euro per jaar betalen, anders wordt geen arbeidsverunning verleend. Voor spelers van achttien en negentien geldt een bedrag van 191 duizend euro. Dat blijkt uit gegevens van het Centrum voor Werk en Inkomen.

Ik weet niet natuurlijk niet of ze zelf het hele salaris betalen.

Ton doet eigenlijk precies het zelfde als Kelder, hijis doof voor emotie vd echte supporters.

Ik hoor iemand zeggen alles gaar harstikke goed op het veld, ja dat kan niemand ontkennen en als je praat over 2 internationals die vind ik gek gezien wel de 2 minste die bij ons in het veld lopen.

Ton ik weet niet of jij een paar jaar geleden bij Excelsior - Feyenoord was, dat sfeertje zou je zo maar weer kunnen krijgen met dubeele SK's
burnie, 23 december 2009, 12:30

krijg je dan ook korting als je met je Excelsior scc naar zuid of sparta wil?
eelco, 23 december 2009, 12:52

Eelco

zou moeten kunnen .als het andersom ook kan.
wat anders is of je het wilt
richard, 23 december 2009, 12:59

Maar Eelco wat moet je daar dan zoeken?
stille, 23 december 2009, 14:29

nix, maar als de rest van de bezoekers op Woudestein wel korting krijgt wil ik dat ook.
eelco, 23 december 2009, 14:58

Wilfred maakt altijd goeie grappen - dat wel.

@Richard ; Ton. een dubbele seizoenskaart vind ik niet handig. Wel de mogelijkheid om met korting een seizoenskaart aan te schaffen van Excelsior, voor mensen met al Feyenoord of Sparta seizoenskaart
Je moet mensen binnenhalen die ECHT voor EXCELSIOR komen

Ik vind het verschil minimaal, je moet zorgen dat er nieuwe mensen komen - goed voetbal laten zien en wie weet worden ze dan wel supporter van onze club.
Situatie was vroeger heel anders - niet vergelijkbaar met de hudige problemen binnen het betaald voetbal.

Ja hoor Burnie, ik kom al jaren bij Excelsior, wat betreft de salarisbedragen heb je gelijk maar die hoge salariseis vervalt na 3 jaar. Dan verhuizen ze van een MVV (machtiging voorlopig verblijf) naar een verblijfsvergunning.
Volgens mijn informatie voetbalt er niemand bij Zwolle met een MVV.
ton-ton, 23 december 2009, 14:58

Een dubbele seizoenskaart is natuurlijk onzin. Excelsior = Excelsior en geen Feyenoord 2.

Sparta = Sparta en Feyenoord = Feyenoord. Dordrecht = Dordrecht en ADO Den Haag = ADO Den Haag.

Snappen jullie mij?
Hans Kraaij JR., 23 december 2009, 15:47

Ton

wat ik jammer vind, en je geeft namelijk zelf ook hele reële punten is dat je heel makkelijk over die van anderen heen stapt.
Terwijl bij veel van die punten van verschillende mensen de kern van het probleem ligt waar we ook mee te maken hebben en in verzanden door er overheen te stappen
richard, 23 december 2009, 16:54

Nee hoor Richard, ik lees altijd deze site, ik weet dat er mensen zijn die oprecht problemen hebben met de samenwerking, ik ken ook mensen die het zo erg vinden dat ze niet meer komen en dat vind, ook ik zwaar waardeloos.
De tijd, echter, van praten en afwegen is voorbij, het was 5 voor 12, pompen of verzuipen.
Wij zagen allemaal de verminderde inkomsten uit TV gelden, sponsors enz. op ons afkomen. Tel daarbij op de KNVB eisen t.a.v. regio jeugdopleidingscentra en iedereen begreep - er moet iets gebeuren/veranderen - dit trekken we niet meer.
Besturen, als b.v. van Haarlem, deden oogkleppen op en gingen door alsof er niets aan de hand was.
Het stadion van Haarlem ligt op 7 km afstand van Telstar maar volgens een deel van de supporters zijn dat totaal andere mensen waarmee je nooit kan samenwerken, laat staan fuseren. Ok dus dan maar bankroet, mijn medelijden hebben ze niet, hersenloze onverantwoordelijke types zijn het.
Ze helpen hun eigen club naar de donder.
Wedden dat 80% van de supporters wegblijft als ze degraderen naar de TOP klasse ?
Je hebt gelijk, S.K. staat niet bekend om zijn groot tactisch inlevingsvermogen maar dat neemt niet weg dat zijn beslissing de juiste was en is.
Dus, Richard, ik wil graag met iedereen meevoelen maar aan het eind van de dag kies ik toch de beste oplossing (volgens mij uiteraard) voor Excelsior.
Verder een fijne kerst en gelukkig nieuwjaar en tot over 3 weken bij de wedstrijd tegen Volendam.
ton-ton, 23 december 2009, 18:29

probleem van ton-ton
1 Feyenoord
2 Excelsior

zou ie ook zo mega positief reageren als we op gelijke voet met sparta zouwe samenwerken? denk dat ik t antwoord wel weet
suicide squad, 23 december 2009, 18:50

denk dat ik t antwoord wel weet
suicide squad, 23 december 2009, 18:50

je denkt dat je het weet maar je leest slecht
als samenwerking met Sparta de beste optie zou zijn voor ons dan was ik ook positief.
maar hoezo ? wil jij met Sparta samenwerken ? of probeer je alleen maar een punt te scoren ?
ton-ton, 23 december 2009, 23:31

ton-ton ,toen jij nog ton heette, heb je zelf gezegd dat jij een seizoenskaart voor feyenoord had.dus ik begrijp de "grap"van wilfred niet,die kan jij mischien uitleggen....
ach,sommige mensen vergeten wel eens wat.
daarom heb jij het altijd over haarlem rbc roda jc etc als het gaat over clubs met financiele problemen,en niet over feyenoord.dat heet dan appels met peren vergelijken.alleen jammer dat je juist met de kampioen schulden maken samenwerkt,maar ach dat is een detail.

ja en een combikaart gaat mensen lokken?heel simpel,dat gaat geld kosten,het wordt enkel goedkoper voor de mensen die al van 2 walletjes eten.
vraag maar eens aan iemand of die mee wil naar excelsior,dat lukt haast niet.


2 jaar terug nam ik eens een bevriend stel met kleine kinderen, mee naar een thuiswedstrijd tegen heracles.die vonden de liedjes van "wij zijn hoeren"etc erg onsmakelijk,en wilden daar niet mee geasocieerd worden.ook de homos van heracles yes yes werden als stuitend ervaren.(ik ga met fatsoenlijke mensen om) het hadden zo nieuwe fans kunnen worden.en ik maar zeggen dat het zo n leuk familie clubje is...

tjonge, spelers van feyenoord trainers van feyenoord het beleid gericht op feyenoord en nu wil men de supporters van die club binnen halen(of zo iets)heb je dan echt bestaansrecht,doe je er dan nog toe?dit is zielig

groetjes van ton,de namaak ton

en nu ga ik (in)slapen
ton, 24 december 2009, 11:06

Ja hoor ouwe naamrover, dat wil ik wel uitleggen, als Wilfred denkt dat ik die paar tientjes persoonlijk voordeel belangrijker vindt dan het nuttig effect voor Excelsior is dat of een grap of een belediging. Ik hou het bij Wilfred op een grap.

Als jij mensen die 2 seizoenkaarten hebben wilt benoemen als - van twee walletjes eten - is dat te zot voor woorden - wat zeg je nu eigenlijk ? ik heb maar 1 seizoenkaart dus ik ben een betere supporter dan jij ?

En wat wil je nu eigenlijk beweren m.b.t. de schulden van Feyenoord?
Het zal me als Excelsior supporter toch worst wezen, wij hebben daar toch geen last van.
Wij hebben d.m.v. deze samenwerking een sluitende begroting, een periodetitel en we staan 4e en dat valt niet te zeggen van al die Jupiler clubs die met leugens en bedrog een knvb licencie hebben gekregen, steun bij de gemeente moeten vragen en ontheffing hebben omdat ze geen 18 contractspelers kunnen betalen.

Wat wil je zeggen met jouw voorbeeld van je keurige familie ? Als ze zich storen aan dit soort liedjes kunnen ze naar geen enkele club en trouwens ook geen TV kijken. Oude mensen die zich daaraan storen zijn kennelijk hun eigen jeugd vergeten. (om misverstanden te voorkomen - ik ben een ouwe knar die dit niet zingt).

Verder is het - ouwe liedje - kritiek zonder alternatieven aan te dragen.
Als we jou je zin gegeven zouden hebben lagen we financieel aan de geelhonger, weg te kwijnen in het rechterrijtje en dat is pas echt zielig.
Dus welterusten - slaap en droom maar lekker verder.
ton-ton, 24 december 2009, 13:24

Ton, tja die liedjes zijn misschien niet zo netjes, maar vergeleken met andere clubs is het zo erg nog niet. Neem je kinderen eens mee naar feyenoord. Hoor je alleen maar K. Joden dit, K. Joden dat.
eelco, 24 december 2009, 13:36

Ik sluit me maar aan bij deze woorden van Kevin1:

Af en toe is het ook wel eens goed om gewoon helemaal niets te zeggen...
Kevin 1, 23 december 2009, 10:11

Ondanks alles wens ik jullie allemaal prettige feestdagen. En drink vooral niet te weinig

http://www.youtube.com/watch?v=lGUBrMLu290
KC-Excelsior, 24 december 2009, 16:29

bedankt voor de mooie mail...
jullie en ook alle anderen ook prettige kerstdagen een een gelukkig 2010!!
Wilfred, 24 december 2009, 16:38

Ook namens mij! Ben dinsdag 50 geworden en daar mag ook wel op gedronken worden!
Hans Kraaij JR., 24 december 2009, 17:06

Hansie, gefeliciteerd maatje
Ren? vd Gijp, 24 december 2009, 19:24

fijne dagen allemaal !!
richard, 24 december 2009, 20:29

ton ton ik lees slecht? en jij bent er een meester in om lastige vragen te ontwijken
die over je echte liefde gaan
de liefde die bij jou op 1 staat verklaard heel je positieve verhaal daarom ga je ook niet in op dat kleine ranglijstje

je praat over wij....wij gelijk aan jou met hetzelfde Excelsior gevoel hahahaha

Als jij mensen die 2 seizoenkaarten hebben wilt benoemen als - van twee walletjes eten - is dat te zot voor woorden - wat zeg je nu eigenlijk? ik heb maar 1 seizoenkaart dus ik ben een betere supporter dan jij ?

DAT ZEG IK INDERDAAD stem je met de verkiezingen ook op de pvda en de pvv tegelijk?

dat je als ouwe knar nog om de 2 weken lekker naast mensen zit die k j scanderen zegt veel over de ontwikkeling die je door de jaren hebt ondergaan
suicide squad., 25 december 2009, 01:25

tonton: burnie over dat sfeertje gaat hij natuurlijk niks zeggen dat is heel normaal
laat je niet gek maken
suicide squad., 25 december 2009, 01:39


jij ook prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.
ton-ton, 25 december 2009, 07:25

jij niet
suicide squad.., 25 december 2009, 11:40

Bedankt René. Zie je half Januari wel weer met Johan en Wilfred.
Hans Kraaij JR., 25 december 2009, 12:18

Zo, en nu fijn kerst vieren mensen
Redactie ERFC.nl, 25 december 2009, 15:19

kerst is weer voorbij hoor.. we mogen weer zeiken....
eelco, 28 december 2009, 22:58

zoiets eelco:

Ik snap de supporters niet zo goed die eerst roepen dat als Kelder net doet of er niets aan de hand is hij een leugenaar is en als hij openhartig over de samenwerkng praat hij zijn mond moet houden omdat nu net alles weer rustig is...
Loner, 29 december 2009, 11:50

mijn zoon en ik hebben geen seizoenkaart meer gekocht.we zijn toch nog een keer geweest en een entreekaart gekocht.
we schrokken van de situatie, veel minder sfeer
sportcantine half leeg en stil
diep triest....als je al 57 jaar supporter bent
en hele mooie momenten hebt mee gemaakt in de loop der jaren
zolang dhr kelder de macht heeft zal het niet beter worden enkele adviezen die ik hem heb gegeven vond hij interessant... hij doet er alleen niets mee domme man
matthias, 31 december 2009, 14:02

Ik ree vanacht op de fiets om 1 uur in Schiedam naar huis en wat hoorde ik een groepje trommelend op de puullenbakken zingen:
'En oud papier! Een oude krant.......'

Was dat iemand van jullie?

Toch leuk


Gelukkig nieuw jaar iedereen!!
Wilfred, 1 januari 2010, 12:19

Reageer

 

Om te kunnen reageren op dit bericht, moet u ingelogd zijn. Als u nog geen account heeft, kunt u een account registreren.

Veelbesproken

Kijk mee in het kloppend hart van een volksclub - Vrijwilligers worden wel eens omschreven als de helden van de samenleving. En terecht. Want het... meer


Excelsior

Poll

ERFC.nl 2004-2010: Beste speler?
Danny Buijs
Brett Holman
Luigi Bruins
Rene van Dieren
Kees Luijckx
Jeffrey Altheer
Kamohelo Mokotjo
Guyon Fernandez

Stand


 1. Graafschap 36-81
....................
 2. Cambuur    36-71
 3. Excelsior  36-65
 4. FC Zwolle  36-65

De complete stand

Laatste wedstrijd

16 mei 2010, 16:30
Sparta 1
Excelsior 1
fotos verslag
URL: http://www.erfc.nl/nieuws2429/simon_kelder_vanaf_1800_uur_op_radio_rijnmond.html